Sabtu, 19 September 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Bulan Ramadhan sudah tiba di penghujungnya. Perjuangan berpuasa berlangsung selama 30 hari. Puasa yang ditempuh itu bukan sahaja sekadar tidak makan dan tidak minum, malah lebih daripada itu kepada seluruh pancaindera yang ada termasuk hati.

Esok adalah Hari Raya Aidilfitri. Aku masih disini, iaitu diperantauan, sekitar 400km dari kampungku. Jika aku mahu pulang ke kampung dengan maraton, beerti aku kena lari 20 kali maraton, baru sampai!

Aku akan balik kampung pada malam ini atau awal pagi esok, bukan dengan berlari tapi berkenderaan.

Tadi terdengar suara syahdu takbir dan tahmid hari raya. Fuuiiyooh..memang syahdu.

Di kesempatan yang ada ini aku mengambil peluang untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..Mohon maaf jika ada kesilapan dan kelemahan.

Tiada ulasan: